Baza wiedzy


Background screening w wersji 2.0

Jak wskazują badania* 70% rekruterów w Stanach Zjednoczonych negatywnie ocenia kandydatury potencjalnych pracowników po przeanalizowaniu ich aktywności w mediach społecznościowych.

Media research, obok weryfikacji danych zawieranych w CV, jest obecnie jednym z elementarnych filarów dobrej praktyki rekrutacyjnej. Jest to prosta, bazująca na ogólnodostępnych źródłach informacji -takich jak portale społecznościowe, blogi i fora - metoda, niezwykle pomocna, gdy w grę wchodzi dokonanie właściwego wyboru współpracownika i troska o szeroko rozumiane dobro pracodawcy. Prosty, a zarazem skuteczny środek zaradczy, pozwalający na zbadanie spójności wizerunku kandydata (w jaki sposób prezentuje się w sieci, jak się wypowiada, jakie treści przekazuje), a co z tym związane, zminimalizowanie ryzyka zatrudnienia nieodpowiedniej osoby, oszczędność czasu, pieniędzy czy zapewnienie bezpieczeństwa rozwoju i reputacji przedsiębiorstwa.


*za HRstandard.pl:Badanie „Online Reputation in a Connected World” zrealizowane w grudniu 2009 r. zrealizowane przez Cross-Tab Marketing Services na zlecenie Microsoft http://hrstandard.pl/?s=background+screening&x=0&y=0

...